måndag 10 augusti 2009

Otäcka små kryp

I våras hade jag små konstiga klumpar i dinkelflingorna jag köpt från Saltå Kvarn Hittade även en liten fjäril. Jag kontaktade Saltå Kvarn och fick ersättning för min dåliga produkt. Det här är tydligen något som inträffar då och då när man håller på med ekologiska produkter.
Jag städade mitt skåp men tydligen inte tillräckligt för nu när vi kommit hem efter sommaren var det fullt med fjärilar och larver i mina mjölpåsar. Nu har jag slängt allt och städat mitt skåp väldigt noggrant. Jag har surfat runt och det är tydligen Mottfjäril jag fått i mitt mjöl. Rekommendationen är att förvara produkter som dessa fjärilar gillar i tättslutande förpackningar. Ska man hålla på med ekologiska produkter är det nog något man bör tänka över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar